בריאות הילדים לקראת הקיץ

Kids-Summer

לקראת הקיץ, כיצד נוכל לוודא שהילדיות יהיו פעילים וישמרו גם על תזונה נכונה?

חטיפים בריאים ותזונה נכונה לקיץ

לרוב, הילדים שלנו פעילים יותר בחופשת הקיץ ובמקביל חשופים לטמפרטורות חמות מאוד. בשל הפעילות המוגברת הם יצטרכו לשמור על רמות האנרגיה ולא להגיע למצבי רעב שיגרום להם להשתוקק למזונות לא בריאים. הם יצטרכו חטיפים בריאים ומזינים. לכן, חשוב שתספקו לילדים שלכם.

היום ישנן כל כך הרבה אפשרויות היום לחטיפים בריאים יותר המכילים כמות נמוכה של סוכר מוסף וחלבון. הנה כמה מהחטיפים האהובים והמומלצים עלי:

  • פירות עשירים במים דוגמת מלון ופירות יער עם גבינה.
  • גביע יוגורט.
  • חטיפי חלבון המכילים אגוזים, פירות, זרעים ומעט סוכר מוסף.
  • חומוס עם מקלות גזר.

פירות טבעיים עתירי מיםפירות טעימים

הקפידו על שתייה מרובה

כאשר הטמפרטורות עולות, חשוב להקפיד גם על שתייה מספקת. שתיית מים היא מצוינת, אבל מעט טעם עשוי לעודד את הילדים שלכם לשתות יותר. תוכלו להוסיף כמה חתיכות פירות טריים לבקבוק מים כדי להעשיר אותו בטעם, לדוגמא – תפוח, תות, מלון, ענבים.

תוכלו גם להוסיף מעט מיץ פירות למים רגילים או מוגזים כדי להכין משקה מרענן. עדיף להימנע משתייה מרובה של מיצי פירות, העשירים מאוד בסוכר ובקלוריות.

מומלץ להכין שלגוני פירות עם מיץ פירות מדולל. ואל תשכחו פירות עשירים במים כמו מלון: הם מכילים יותר מ-90% מים ויכולים באמת להרוות בנוזלים ובאשלגן שמתנדפים בזיעה.

שמירה על בטיחות המזון

החיידקים במזון שעלולים לגרום לכם לחלות מתרבים במהירות בטמפרטורת החדר – ואפילו מהר יותר כאשר מד המעלות מטפס. שמירה על מזון קר מדכא את התרבות החיידקים ובישול משמיד אותם, לכן הכלל הבסיסי ביותר הוא לשמור על מזון חם כשהוא חם, ועל מזון קר כשהוא קר. כשמדובר בשאריות, ישנה דרך פשוטה לזכור את הנחיות אחסון המזון: שעתיים, חמישה ס”מ וארבעה ימים – המספרים יוצרים את הנוסחה “2-5-4”:

  • כלל שעתיים – פרק הזמן בו מזון יכול להישאר בבטחה בטמפרטורת החדר לאחר שהוצאתם אותו מהתנור/גריל-או, במקרה של מזון קר, כמה זמן המזון יכול להישאר בבטחה מחוץ למקרר או למיכל צינון.
  • כלל 5 ס”מ  – אומר שיש לאחסן שאריות מזון במיכלים שעומקם אינו עולה על 5 סנטימטרים, כך שיוכלו להתקרר במהירות ובאופן אחיד. אם המיכלים עמוקים מדי, למזון הנמצא במרכז הכלי יידרש זמן רב מדי להתקרר.
  • כלל ארבע ימים – אומר כי עליכם להשתמש בשאריות המזון המצוננות בתוך ארבעה ימים; אחרת, יש לזרוק אותן. אבל שאריות הן בדרך כלל טעימות, לכן רוב הסיכויים שהן ייעלמו עוד קודם לכן.

אשמח לסייע לכם בטיפים נוספים לתזונה נכונה ואורח חיים בריא.

הרשמו לקבלת הטיפים באתר  בדף צור קשר או צרו קשר בווטסאפ בלינק הבא

 

 

 

תזונה נכונה לקיץ Summer1